Odroda Loosestrife s husím krkom: Informácie o kvetine Loosestrife s husím krkom


Autor: Bonnie L. Grant, certifikovaný mestský poľnohospodár

Pre vašu záhradnú hranicu alebo záhon existuje široká škála odolných trvaliek. Pestovanie loosestrife s husím krkom dodáva týmto oblastiam rozmer a rozmanitosť. Čo je gooseneck loosestrife? Gooseneck loosestrife (Lysimachia clethroides) je bylina so smiešnym názvom a odolnosťou voči USDA v zónach 3 až 8. Husí krk loosestrife kvety sa príťažlivo klenú v štíhlych hroznoch a v starostlivosti a starostlivosti je prakticky bláznivý.

Čo je to Gooseneck Loosestrife?

Loosestrife patrí do rodiny Lythrum. Loosestrife sa dodáva v ružovej, žltej, bielej a fialovej farbe. Fialové odrody loosestrife sa v niektorých zónach považujú za mierne invázne a loosestrife s husím krkom môže byť v určitých regiónoch tiež veľmi agresívna. Je rozumné skontrolovať si u svojej pobočkovej služby, či je vaša odroda vhodná pre vašu oblasť.

Existuje niekoľko odrôd husieho krku loosestrife, ale na pestovanie sa najviac odporúča záhradná odroda loosestrife. Tieto majú charakteristický ohyb na konci stoniek kvetov loosestrife s husím krkom. V skutočnosti získa táto rastlina popisný názov podľa kvetov husieho krku loosestrife na svojich klenutých stonkách, ktoré na konci nesú mierne zahnutie.

Rastlina gooseneck loosestrife je nízko rastúca a rozširuje sa na asi 3 stopy (1 m), čo z nej robí vynikajúcu pôdnu pokrývku. Je v rovnakej rodine ako prvosienky a dáva prednosť slnečným až čiastočne slnečným polohám. Listy sú štíhle a nakoniec zostávajú špičaté a kvety husieho krku loosestrife sú malé a biele.

Trvalka nepochádza zo Severnej Ameriky, ale dobre sa adaptovala na väčšinu zón v USA. Rastlina prežije zimu s vrstvou mulča okolo základne a lístie sa na jeseň zmení na atraktívne zlato.

Pestovanie husacieho krku Loosestrife

Je to mimoriadne tolerantná rastlina, ktorej jedinou sťažnosťou je suchá pôda. Vyberte si miesto, ktoré je bohaté a necháva zapracovať kompost alebo podstielku na zlepšenie textúry pôdy a zloženie živín pri pestovaní husieho krku.

Tieto rastliny môžu brať slnko aj polotieň.

Akonáhle je zasadený, mierne zalievajte ako súčasť dobrej starostlivosti o husí krk.

Starostlivosť o husí krk Loosestrife

Ak ste pred výsadbou správne pripravili pôdu, táto trvalka nevyžaduje špeciálnu starostlivosť. Nie je náchylný na hmyz alebo choroby a odoláva nízkym teplotám s vrstvou mulča nad koreňovou zónou rastliny.

Vyrežte utratené hrozny, aby rastlina vyzerala lepšie, a na konci zimy odstráňte všetky stonky do vzdialenosti 5 palcov od zeme. Z koruny vyrastie nový jarný prírastok a kvety sa objavia v júni až októbri.

Kvôli najlepšiemu rastu rozdeľte rastlinu každé tri roky. Stred začne vymierať, ak rastlinu nevykopáte a nerozkrojíte ju na dva alebo tri kúsky. Každý kúsok vysaďte na nové kvetinové displeje. Kvety gooseneck loosestrife sú atraktívne pre motýle, takže rozdrobte kúsky okolo vašej krajiny a užite si šou.

Tento článok bol naposledy aktualizovaný dňa


Rezidencia v Indianapolise - zdedil som časť tejto inváznej rastliny, myslel som si, že som to všetko vykopal pred pár rokmi, ale tento rok je späť vedľa domu ako gangbusters!

Áno, je to známe. Akékoľvek malé kúsky koreňa budú mať za následok návrat tejto rastliny.

Kľúčom k zbaveniu sa je vytrvalosť. Vykopajte to najlepšie, ako viete, a potom miesto ošetrte vriacou vodou. Vezmite prosím na vedomie, že vriaca voda zabije každú rastlinu, s ktorou príde do kontaktu, takže si nedávajte žiadne na rastliny, ktoré by ste si chceli nechať.

Potom pozorne sledujte prípadné zatúlané klíčky a ihneď po zistení ich potiahnite.

Ak je to oblasť, ktorej vám trochu nevadí úhor, môžete rastliny udusiť aj hrubými vrstvami novín alebo lepenky.

Najobľúbenejšie témy

  • Odporúčania rastlín
  • Rastliny ibišteka
  • Ruže
  • Rastliny paradajok
  • Figovník
  • Rastliny Gardenia
  • Crape Myrtle Trees
  • Broskyňové stromy
  • Citrónovníky
  • Rastliny hortenzie
  • Open2
  • Sago palmy
  • Hubenie hmyzích škodcov
  • Wisteria Vines
  • Holly Bushes
  • Rastliny Calla Lily
  • Rastliny yucca
  • Rastliny cukety
  • Lilac Bushes
  • Problémy s trávnikom


Druhy Lysimachia, Loosestrife s husím krkom, Loosestrife s pastierskym krkom

Rodina: Primulaceae
Rod: Lysimachia (ly-si-MAK-ee-uh) (Informácie)
Druh: clethroides (klee-THROY-deez) (Informácie)
Synonymum:Bernardina clethroides
Synonymum:Lysimachia clethroides var. crassifoliosa
Synonymum:Lysimachia clethroides var. sororia

Kategória:

Požiadavky na vodu:

Vyžaduje trvale vlhkú pôdu, medzi zalievaním nenechajte vyschnúť

Expozícia slnka:

Lístie:

Farba listov:

Výška:

Medzery:

Otužilosť:

USDA zóna 3a: do -39,9 ° C (-40 ° F)

USDA zóna 3b: do -37,2 ° C (-35 ° F)

USDA zóna 4a: do -34,4 ° C (-30 ° F)

USDA zóna 4b: do -31,6 ° C (-25 ° F)

USDA zóna 5a: do -28,8 ° C (-20 ° F)

USDA zóna 5b: do -26,1 ° C (-15 ° F)

USDA zóna 6a: do -23,3 ° C (-10 ° F)

USDA zóna 6b: do -20,5 ° C (-5 ° F)

USDA zóna 7a: až -17,7 ° C (0 ° F)

USDA zóna 7b: až -14,9 ° C (5 ° F)

USDA zóna 8a: do -12,2 ° C (10 ° F)

USDA zóna 8b: až -9,4 ° C (15 ° F)

Kde rásť:

Rastú vonku po celý rok v zóne odolnosti

Nebezpečenstvo:

Farba kvetu:

Bloom charakteristiky:

Veľkosť kvetu:

Doba kvitnutia:

Ostatné detaily:

Môže to byť škodlivá burina alebo invázne

Požiadavky na pH pôdy:

Patentové informácie:

Metódy propagácie:

Delením odnoží, hľúz, hláv alebo cibúľ (vrátane kompenzácií)

Zber semien:

Semenáčiky nechajte na rastlinách zaschnúť a vyberte ich

Regionálne

Hovorí sa, že táto rastlina rastie vonku v nasledujúcich regiónoch:

Cornwallský most, Connecticut

Bloomfield Hills, Michigan

Minneapolis, Minnesota (2 správy)

Munsonville, New Hampshire

Franklinton, Severná Karolína

Gibsonville, Severná Karolína

Statesville, Severná Karolína

Wake Forest, Severná Karolína

Winston Salem, Severná Karolína

Poznámky záhradkárov:

6. júla 2016, Uncbuck z Wayne, IL napísal:

Keď som v roku 1988 prvýkrát kúpil svoj dom, myslel som si, aká krásna bola táto rastlina v terasovitých kvetinových záhradách - o tri roky neskôr sa mi to vymklo spod kontroly a štyri roky nato som sa pustil do eradikačného programu. Jedinou vecou, ​​ktorá sa nevytratila, bol jedovatý brečtan a divoké daylilies.

Minulý rok po 20 rokoch ťahania každé leto som si myslel, že je definitívne preč. Wellllllllll.

Je to baaaaack - takže tento rok robím nový prístup - Keď ho vytiahnem - akýkoľvek odtrhnutý koreň, ktorý vidím, narazím svojím rakytníkovým blasterom - dúfam, že to zabije korene

rakytníkový blaster to zjavne konečne vykorenil.

Toho sa mi podarilo zbaviť - yippee !! - ale (vždy je ale) afte. prečítať viac r neschopnosť tráviť veľa času v záhrade za posledné dva roky - je to baaaaaaaack! Zaujímalo by ma, ako dlho banka semien pretrváva v zemi. Ale zatiaľ - vojna je späť.

Keď som v roku 1988 prvýkrát kúpil svoj dom, myslel som si, aká krásna bola táto rastlina v terasovitých kvetinových záhradách - o tri roky neskôr sa mi to vymklo spod kontroly a štyri roky nato som sa pustil do eradikačného programu. Jedinou vecou, ​​ktorá sa nevytratila, bol jedovatý brečtan a divoké daylilies.

Minulý rok po 20 rokoch ťahania každé leto som si myslel, že je definitívne preč. Wellllllllll.

Je to baaaaack - takže tento rok robím nový prístup - Keď ho vytiahnem - akýkoľvek odtrhnutý koreň, ktorý vidím, narazím svojím rakytníkovým blasterom - dúfam, že to zabije korene

rakytníkový blaster to zjavne konečne vykorenil.

Podarilo sa mi toho zbaviť - yippee !! - ale (vždy je ale) afte. prečítať viac r neschopnosť tráviť veľa času v záhrade za posledné dva roky - je to baaaaaaaack! Zaujímalo by ma, ako dlho banka semien pretrváva v zemi. Ale zatiaľ - vojna je späť.

Keď som v roku 1988 prvýkrát kúpil svoj dom, myslel som si, aká krásna bola táto rastlina v terasovitých kvetinových záhradách - o tri roky neskôr sa mi to vymklo spod kontroly a štyri roky nato som sa pustil do eradikačného programu. Jedinou vecou, ​​ktorá sa nevytratila, bol jedovatý brečtan a divoké denné ľalie.

Minulý rok po 20 rokoch ťahania každé leto som si myslel, že je definitívne preč. Wellllllllll.

Je to baaaaack - takže tento rok robím nový prístup - Keď ho vytiahnem - akýkoľvek odtrhnutý koreň, ktorý vidím, narazím svojím rakytníkovým blasterom - dúfam, že to zabije korene

rakytníkový blaster to zjavne konečne vykorenil.

Toho sa mi podarilo zbaviť - yippee !! - ale (vždy je ale) afte. prečítať viac r neschopnosť tráviť veľa času v záhrade za posledné dva roky - je to baaaaaaaack! Zaujímalo by ma, ako dlho banka semien pretrváva v zemi. Ale zatiaľ - vojna je späť.

Keď som v roku 1988 prvýkrát kúpil svoj dom, myslel som si, aká krásna bola táto rastlina v terasovitých kvetinových záhradách - o tri roky neskôr sa mi to vymklo spod kontroly a štyri roky nato som sa pustil do eradikačného programu. Jedinou vecou, ​​ktorá sa nevytratila, bol jedovatý brečtan a divoké denné ľalie.

Minulý rok po 20 rokoch ťahania každé leto som si myslel, že je definitívne preč. Wellllllllll.

Je to baaaaack - takže tento rok robím nový prístup - Keď ho vytiahnem - akýkoľvek odtrhnutý koreň, ktorý vidím, narazím svojím rakytníkovým blasterom - dúfam, že to zabije korene

rakytníkový blaster to zjavne konečne vykorenil.

Podarilo sa mi toho zbaviť - yippee !! - ale (vždy je ale) afte. prečítať viac r neschopnosť tráviť veľa času v záhrade za posledné dva roky - je to baaaaaaaack! Zaujímalo by ma, ako dlho banka semien pretrváva v zemi. Ale zatiaľ - vojna je späť.

12. mája 2016 PLA z Philmont, NY napísala:

Mám túto rastlinu v polodivokej záhrade, kde sa mieša s pulmonáriami, včelím balzamom, divým zázvorom, krvácajúcimi srdiečkami a sladkým drevom. Nechal som ich, nech si to vybojujú medzi sebou a pulmonaria vyhráva. Niektoré roky ani nevidím kvitnúť husí krk loosestrife, pretože jeleň ho zožerie, ak nezostanem na vrchole režimu postreku. S prekvapením počujem, že je to pre mnohých také invazívne. Nie príliš veľa rastlín si poradí s našou hlinkou a bridlicou, možno to a lúpežný jeleň ju drží na uzde.

4. apríla 2016 CarolMcKenzie z Irvine, KY napísala:

Mal som túto rastlinu v rôznych záhradách vo Wisconsine a teraz som v Kentucky a pár ich rastie na úbočí. Viem, na čo som čakal, ale alternatívou je jedovatý brečtan a **** zimolez japonský, ktorý na veľkej časti mojej vertikálnej výmery nekontrolovateľne beží. Som ochotný podstúpiť riziko spojené s husím krkom loosestrife, jednoducho preto, že na to nemám alergiu, je krajší ako zimolez a radšej to budem strážiť ako ďalšie dva.

24. júla 2015, Bihoreau z Montrealu,
Kanada napísala:

Vysoko uznávaný záhradník to odporučil pre moju zatienenú záhradu, v dlhej streche ohraničenej tehlovou dlažbou. Moje idú až do výšky 6 stôp a kvety sú takmer rovné, nie krivé. Možno nové plemeno?

11. júla 2015, žieravina z ROSLINDALE, MA napísala:

Tento druh sa naturalizoval v 15 štátoch, ale v žiadnom štáte nie je uvedený ako ekologicky invazívny.

V záhrade ide o agresívneho násilníka. Plytké ružové oddenky sa za ideálnych rastových podmienok šíria veľmi rýchlo, až do 4 'v jednej sezóne. V mäkkej vlhkej pôde sa ľahko vytiahnu, pokiaľ neprenikli do koreňového balu inej trvalky. V ťažkej pôde veľa šťastia!

Vyššie uvedený Bihoreauov popis znie ako Veronicastrum virginicum, nie ako husí krk.

11. júla 2015 bettebet z Hudson Falls, NY napísal:

Jedná sa o atraktívnu rastlinu s krásnymi kvetmi.
A ÁNO, ktoré je invazívne. Je to dobrá vec, ak chcete minimálnu prípravu pôdy na rehabilitáciu trávnika alebo záhrady.
Zaujímalo by ma, či je bezpečné sadiť na základňu javorov? Alebo horiace kríky. Niekedy rastliny vylučujú škodlivé látky a poškodzujú tak iné výsadby. Niekto tam má nejaké informácie, ak by to urobil tento?

6. júla 2015 bostonbrit z Brightonu, MA napísal:

Násilne invázne. Práve som strávil dva dni pokusom o jeho odstránenie, ale môžem povedať, že som nebol úspešný - korene sa lámu príliš ľahko a som si istý, že sa to vráti. Pekné kvety, ale POZOR!

19. júla 2014 Gardenfairy12 z Marlborough, MA napísal:

Videl som toto zhluk v záhrade v Dunkin Donuts a miloval som jeho zvyk, tak som si jeden kúpil a pridal ho do postele s astilbou, kosatcami echinacea a bielymi sedmokráskami. Rýchlo sa to ujalo! Presunul som ho teda do postele, ktorá je celá jeho vlastná a ktorá bola na jar na kraji kopca s narcismi. Za tri roky šťastne ovládla celé okolie. Hromadne krásne kvitne, ALE áno, je mimoriadne invázne. Všetky korene, ktoré sa vylejú do trávy, sa pokosia alebo vytiahnu. Už 5 rokov je na tomto webe a správa sa slušne ... spočiatku som si myslel, že keby som to zasadil do iných vecí, vyhnali by to ... ... a niekto by sa stal víťazom. Toto vyhrá zakaždým. Takže pozor a nič iné nevysádzajte a odložte do postele všetko, čo má. Rezané kvety sú nádherné a dlhé las. prečítajte si viac informácií.

8. augusta 2012, scardinal z Edmontonu,
Kanada napísala:

Loosestrife sa bežcami pod pôdou množí a môže sa stať inváznym. Ak nechcete, aby vám záhradu prevzal husí krk, môžete ich vysadiť do veľkého kvetináča a zapustiť do zeme alebo zasadiť do veľkého záhonu. Ak je nevyhnutné kontrolovať šírenie rastlín, môžete z okrajov trsu vykopať nadmerný rast. Ak nebude udržiavaná v medziach, čoskoro ju prevezme a objaví sa všade na záhrade.

26. mája 2012, Ike47 z Friendsville, TN napísal:

Pred dvoma rokmi som sa presťahoval do svojho terajšieho domu. Našiel som na mojom prednom dvore (väčšina môjho dvora je vyzretý podapalačský les), ako rastie hustý kruh husieho krku. Kruh má priemer 12 až 15 stôp a každý máj až jún má 100 kvetov. Kvetné stonky sú jedinečne atraktívne. Trvalo 2 roky, kým som zistil, čo je táto rastlina, dovtedy som ju nazýval kačica hlávková, pretože ohybné kvetné stonky, keď sú v plnom kvete, vyzerajú pre mňa ako profil hlavy kačice. Husí krk má tiež zmysel. Vyskočili inde, ale ak ich pokosím, keď sú vysoké asi 6 palcov, sú na pár rokov preč. Milujem to. Vôbec žiadna údržba, okrem zalievania počas sucha na juhu leta.

28. marca 2012 Warmenuf z Gibsonville, NC napísal:

Toto je prípad, ktorý ilustruje moje obľúbené latinské príslovie: de gustibus non conflictandum est - čo znamená „o chuti nemôžete polemizovať“. Páči sa mi to, aj keď rozhodne súhlasím s jeho agresívnymi vlastnosťami! Dcéra mi dala pred niekoľkými rokmi niekoľko rastlín a niektoré som presadil na iné záhradné pozemky. V pôvodnom prostredí ide do silného stavu a tiež vo viacerých, kde som ho transplantoval. Na svojom pôvodnom webe nevytlačil ľalie, tulipány, sedmokrásky a iné kvety, ale je to rozhodne silný uchádzač! Myslím, že je to ako tí, ktorí milujú, a tí, ktorí nenávidia, mimózy, jeden z mojich obľúbených stromov!

7. augusta 2011 ARourke zo Springbora, OH napísal:

Našiel som túto rastlinu divo rastúcu pozdĺž Little Miami State a National Scenic River. Ešte jeden invázny v prírodnom prostredí!

29. júna 2011 Lucille1 z Cochranville, PA napísala:

Och, drahá, čakal som príliš dlho na to, aby som túto rastlinu ovládol. S mizernou hlinitou pôdou a skalami vo vedľajšom dvore trvalo niekoľko rokov, kým sa to stalo strašidelným. ** Má niekto návrh, do akej hĺbky a výšky by som mal vložiť bariéru, ktorá zastaví šírenie ?? Bude 4 "Emerald Edge a budúca kontrola egde dostatočná? Myslím, že potrebujem hlbšiu bariéru. Vyzerajú tak nádherne kvitnúce vedľa oranžových denných kvetov v našom bočnom dvore. O vedľajší dvor však prichádzam, pretože oblasť pokračuje rozširovať sa a dokonca aj chudobné daylillies sa snažia udržať sa na zemi. Takže je čas na výkop! Rozhodol som sa, že tento mesiac nechám celú oblasť rozkvitnúť (tak pekne), a rezané kvety som ponúkol môjmu priateľovi v kvetinárstve, vydrží tak dlho vo váze. Ale potom sa pokúsim (znova) kolonizovať. Čítajte strmší kopec popri ceste s nimi, kde nechcem, aby rástlo nič iné. Hraboše a iné hlodavce tam zožrali korene, keď Skúšal som to už predtým, ale niektoré prežili, takže si uvedomujem, že je to otázka vytrvalosti. A teraz nemám výčitky, aby som vykopal čo najviac. Ale - môžem ovládať loosetrife, ktorú nechám na vedľajšom dvore? so závorou ​​??

16. júna 2011, 9C z Newportu, NH napísal:

Pred 4 rokmi sme mali niekoľko veľkých záhradných pozemkov umiestnených na svahu. Kvitnúce trvalky takmer okamžite vytlačili veľmi vysoké a dominantné rastliny, ktoré rastú ako v džungli, takmer nepreniknuteľný blok zelene. Iba som našiel malú značku (v zemi) o tom, čo je tento škodca: husí krk loosestrife. Aj značka deklaruje, že je „invazívna“. . Sú to už 3 roky chrastavej práce, ktorá sa to snaží vykoreniť - strihanie bambusových stoniek, vytrhávanie rastlín a vyhrabávanie koreňov zo zeme a čistenie odumretých stoniek každú sezónu (inak sa rok čo rok hromadia). ako napríklad akcia Tunguska!). Znížili sme sa na to, aby sme to všetko kosili - záhrady boli preč. Tieto veci možno niekedy vyzerali pekne, ale až sa zakorenia, budete potrebovať plameňomet, aby ste ich skrotili. prečítať viac t. MISERY!

28. mája 2011 záhradnícka zábava z Harpersfieldu v štáte OH (zóna 5a) napísala:

Rastlina je krásna, ale je invázna. Som v zóne 5b v ťažkej ílovitej pôde. Prvé 2 roky sa to nešírilo vôbec. Potom sa to začalo trochu rozširovať, dokonca aj v ťažkej hline. Je to vynikajúci okraj, stačí ho ohnúť, aby sa nemohol rozšíriť.

28. mája 2011 Bazuhi z Downers Grove, IL (zóna 5a) napísal:

Práve teraz idem s postive, počul som, že môže byť invazívny, ale z nejakého dôvodu invazívny nie vždy funguje na mojom dvore. Túto rastlinu som získal od priateľky, ktorá riedila svoje rastliny ešte v máji 2010. Uvízla som túto rastlinu v 2 oblastiach, kde, ak sa rozhodne prevziať kontrolu a bude dobre v tieni, potom nech je to .. Choďte do toho je všetko, čo môžem povedať. Mám oblasti, ktoré kvôli tieňu nič nevyrastú, jediným problémom bude vlhká pôda, nedostane ju tak často, ako by chcel. Zatiaľ táto rastlina prišla tento rok a áno, pribúda ešte viac výhonkov, vďaka ktorým je zoskupenie o niečo väčšie. Akonáhle odkvitne, zverejním viac informácií o tom, ako vysoká bola, kedy odkvitla a dúfam, že dostanem nejaké zaujímavé fotografie .. Tento rok plánuje ďalšie riedenie rastlín, takže si prečítam viac a možno ešte viac.

13. mája 2011 napísala Margarita2 z Cincinnati, OH:

13. mája 2011 Margarita2 v Cincinnati, OH napísala:

Len aby sa skóre ešte trochu vyrovnalo, musím povedať, že ak by som si prečítal komentáre k tejto rastline skôr, ako som ju niekedy pred rokom 2001 prijal ako dar zo záhrady svojej sestry, bol by som ju hodil do kompostu. Ako to je, bolo to dosť zanedbané v suchom, tienistom kúte môjho dvora pod kríkmi Rose of Sharon a lemované trávou. Rozšírilo sa, ale bez invázie. Klesá počas veľmi suchého počasia, ale možno ho to tak drží viac na uzde. Kvitne rovnako ako kríky, takže je dosť nápadný. Pozerám sa na to však iným okom a budem ostražitejší, keď to budem držať obmedzený.

7. marca 2011 spoločnosť Pfg z (Pam) Warren, CT (zóna 5b) napísala:

Moja bola dlhé roky bez dozoru na plnom slnku, v dobrej pôde, bez polievania navyše, ale je kosená z troch strán a má za sebou skaly. Nedávno som sa pokúsil rozšíriť posteľ o niečo iné a okamžite to prebralo. Takže áno, je to nádherné, ale obmedzte jeho chod.

9. mája 2010 spoločnosť javagrrl z mesta Carlisle, MA napísala:

Žena, ktorá to nazvala botanickým tyranom, to povedala najlepšie, ale dovoľte mi pridať moje dva centy. Táto rastlina je mimoriadne invazívna a ťažko sa odstraňuje. Nechal som to zasadiť na suchom, slnečnom mieste v bohatej pôde, ale nikdy som to nezalieval. Toto je vo východnom Massachusetts. Rok a dva rastlina vyzerala dobre, ale tento rok sa rozšírila natoľko, že som ju celú vytrhol, alebo som sa o to aspoň pokúsil. Existuje toľko krásnych dobre vychovaných rastlín a mnoho ďalších, ktoré sa šíria, ale dajú sa ľahko vytiahnuť. Tento jednoducho nestojí za to, aby ste sa vyhli problémom.

25. apríla 2010, clamzo z Charlestownu, RI napísal:

Mimoriadne agresívny v zóne 6a. Prebieha a zabíja všetko, čo jej stojí v ceste. Je vo veľmi suchej zatienenej pôde a stále sa nezastaví! Kvetiny rada používam v aranžmán.

5. apríla 2010 JillHolly z Chicaga, IL napísala:

Snažil som sa to obsiahnuť obklopením hliníkovým lemovaním. (Zakopanie to bolo celkom ÚLOHA, pretože to išlo dole dobrých 5 alebo 6 palcov!) Loosestrife prešla cez blikanie, pod blikanie, CEZ blikanie! Keď som si uvedomil, že táto vec nebude obsiahnutá, trvalo mi leto kopania a chemikálií, ale zbavil som sa toho. Takže varujte! Toto je Chicago, zóna 5, NIE príliš mokré miesto.

13. júla 2009 spoločnosť SleepyMaggie z Youngsville, NC (zóna 7a) napísala:

Našiel som veľký stánok tejto rastliny na okraji môjho dvora, keď sme sa sem presťahovali, a teším sa z nej už niekoľko rokov po sebe. Kvitne bohato a spoľahlivo, a to aj v suchu, celých šesť týždňov a po odkvitnutí zostane zelená a bujná.

Ale áno, šíri sa to každý rok! Našťastie, ktokoľvek ho pôvodne zasadil, zasadil ho na miesto, ktoré sa pravidelne kosí. Možno je to tajomstvo udržania agresívnych rastlín. Som si istý, že by to už dávno prevzalo hranicu, keby to tam bolo zasadené.

Komu by napadlo, či sa na túto rastlinu hľadelo ako na krík: Možno myslíte na Cletheru (niekedy nazývanú Summersweet - Clethra alnifolia). Vyzerá to takto veľmi a dúfal som, že to tak bolo spočiatku. Toto. prečítať viac er je zakázané, nie ker, aj keď „cletheroides“ v latinskom názve tejto Loostrife nám dáva vedieť, že nie sme jediní, kto vidí podobnosť! Summersweet má však úžasnú vôňu a pokiaľ viem, nie je vôbec invazívna, takže ak máte v pláne dať to na hranice, určite by som namiesto toho šiel po skutočnej Clethera!

20. júna 2009, beagle744 z Milwaukee, WI napísal:

Pred 3 rokmi som kúpil 3 malé rastlinky. Prišiel som sem a prečítal som si, aké to bolo invazívne, a okamžite som ich vykopal iba 2 dni po ich výsadbe.

Vložil som ich do veľkého plastového ozdobného kvetináča (iba s 2 malými odtokovými otvormi). Kvetináč sedí v tieni a je im tam celkom dobre. Každú jeseň ponorím kvetináč a na jar ho vytiahnem. Vrátili sa každý rok, zostali obsiahnutí v kvetináči a rozjasnili inak tmavý kútik mojej záhrady.

18. júna 2009 napísal brcasrvr2001 z Grandview, MO:

Argghhhhhhhh. Ľutujem, keď som si kúpil tohto botanického tyrana! Už od 3 galónov. rastlín pred tromi rokmi, vytrhávam to pomocou ARMLOADS. Prevzala moju dažďovú záhradu obklopujúcu hostas, eufóriu a zimolez pani Robbovej. Môže to byť dobré pre VEĽMI VEĽKÚ oblasť, ktorú chcete naturalizovať, ale rozhodne sa s ostatnými nehrá dobre! Krásna rastlina s krásnymi kvetmi, ak je táto rastlina VŠETKO, čo chcete vo svojej záhrade.

11. mája 2009 rupleny z Weymouth, MA napísali:

Prvé a dokonca druhé vegetačné obdobie bola táto rastlina potešením. Túto jar (tretí rok v našej záhrade, zóna 5, čiastočné slnko) ovládla takmer 1/2 záhrady a napadla dennodenky a dokonca aj včelí balzam. Existuje príliš veľa ďalších dobre vychovaných rastlín na to, aby sme ich mohli zahrnúť do záhrad, aby ste to vôbec zvážili! Teraz mi záhradnícki priatelia hovoria, že Round-up je jediný spôsob, ako túto rastlinu eliminovať. Nesaďte ju a vyhnite sa škôlkam, ktoré ju predávajú!

8. marca 2009 ptkexpres z Rolla, MO (zóna 5b) napísal:

Je ohromujúci, keď kvitne, a keď nie je, má pekné zelené lístie. Mám to zasadené na plnom slnku v posteli, ktorej sa venuje VEĽMI malá pozornosť a takmer žiadne polievanie, okrem obdobia dlhotrvajúceho sucha. Nikdy sa to neskúšalo vysievať mimo postele, ale jediná rastlina, s ktorou som začal pred piatimi rokmi, sa zmenil na pekný veľký trs. Túto jar to chystám rozdeliť a presunúť niektoré na iné miesta, aby som si to mohla užiť ešte viac.

Možno je táto rastlina „invazívna“, ak sa pestuje na neustále vlhkom mieste (rovnako ako fialová loosestrife), ale pestuje sa tam, kde je udržiavaná pomerne suchá, je veľmi dobre vychovanou a patrí k mojim obľúbeným.

Vyrába pekné rezané kvety, ktoré sa dajú pridať do zmiešanej kytice.

Ja by som al. prečítajte si viac, aby ste sa nádherne pestovali v posteli s bielou tematikou.

6. augusta 2008 napísala ballardgirl zo Seattlu v štáte WA:

Táto rastlina ma veľmi baví. Okoloidúci sa vždy zastavia, aby sa na to pozreli (najmä keď športujú jednu „hlavu“ a dve „zobáky“ - lol) a komentovali to. Avšak na plnom slnku a neustále vlhkej alebo ílovitej pôde (vedľa vášho rybníka alebo v blízkosti brehu jazera vašej kabíny) sa určite stane neposlušným hosťom. Husí krk odporúčam vysadiť na čiastočné slnko, alebo na severnú stranu domu. Pokiaľ nesmie vyschnúť, urobí dobre a nebude invázne, aj keď možno budete chcieť každú jeseň rozdeliť a nejaké rozdať tým okoloidúcim alebo záhradníckym priateľom. :)

6. augusta 2008, nektarplantáty z Battle Ground, WA napísali:

Tu v Portlande v Oregone som schopný to bez väčších problémov vypestovať. Mám ju vo svojej záhrade 3 - 4 roky a zistím, že musím raz ročne obísť vonkajší obvod rastliny, aby som vytiahol / vystrihol prísavky, aby nebol širší ako 3 stopy.

11. júla 2008 víťaz súťaže z Lower Hudson Valley, NY (zóna 6b) napísal:

24. júna 2008 grik zo Saint Paul, MN napísal:

Toto nezasádzajte. Za jej nevinnými bielymi kvetmi sa skrýva zlá rastlina, ktorá vás potrápi na zvyšok alebo na vaše záhradnícke dni. Miloval som, ako to kedysi vyzeralo.

Táto rastlina je vo fatálnej príťažlivosti Glenn Close.

3. júna 2008 spoločnosť MGECPA z mesta Erie, PA napísala:

Videl to niekto niekedy ako krík? Každý zoznam, ktorý som našiel, ho uvádzal ako inváznu rastlinu, ale moja mama mala kedysi dva kríky, ktoré vyzerali presne takto. Rád by som si nejaký zaobstaral, ak by som ho našiel. Vie niekto, čo by to mohlo byť?

13. mája 2008 MissFabulous z Dunkirku v štáte New York (zóna 6a) napísala:

Aj keď niektorí môžu mať s touto rastlinou problémy, zistil som, že ju udusili iné oveľa agresívnejšie rastliny. Moja matka to pred rokmi zasadila a my sme v jednej „zhluku Darwinovej záhrady“ alias jej trvalkovom lôžku, ktoré bolo niekoľko rokov zanedbávané a ktoré sa teraz pokúšam obnoviť. Namiesto toho, aby sa rozprestierala všade, zdá sa, že sa usadzuje v pekných, úhľadných zhlukoch. Je to skvelé na rezanie a pridávanie ako nádherné plnivo do rezaných kvetinových aranžmánov. Ako už spomenuli iní, je ľahké ho vytiahnuť, ak skončí tam, kde ho nechcete, pretože má obmedzený a krátky koreňový systém. Nevidel som to z ničoho nič ako myrta a iné rastliny, ale čokoľvek, čo zasadíte, sa bude neustále zdvojnásobovať.

14. júna 2007 Tsvyetok z Minneapolisu, MN napísal:

Všetci moji priatelia ma varovali, ale zhluky husieho krku loosestrife ma tak chytili, že som videl v neďalekej verejnej záhrade, že som ho aj tak zasadil. Vďakabohu, že to bolo vzadu na jednej z mojich hraníc, takže sa mohla šíriť iba tromi smermi, a nie štyrmi. Kvety sú úžasné, najmä ak zachytávajú vietor. Ukázalo sa však, že je veľmi ťažké ho obsiahnuť. Tí bežci - ktorí sa podozrivo cítia ako červené gumené káble - idú všade. Vykopávať ich z neďalekej kríkovej ruže každoročne nebola zábava. Oveľa ľahšie sa odstraňujú slnečné škvrny, ktoré sú tiež plodnými rozprašovačmi. GL korene idú hlbšie. Oveľa hlbšie.

Použil som gumový lemovací materiál, aby som sa ho pokúsil vpichovať, keď som ho prvýkrát sadil, ale leptal to cez jedinú sezónu. Zdá sa, že nič nebráni. prečítaj si viac.

Tento rok moje GL zasiahla nepríjemná škvrna hrdze. V Minnesote to nebol zlý rok, ale verím, že to najviac zasiahlo môj husí krk. Toto bola posledná kvapka. Včera večer som išiel von a všetko som to vykopal. Som si istý, že to budem robiť ešte dlho, rovnako ako som to urobil pred notoricky známou neposlušnou rastlinou pred niekoľkými rokmi.

Aby som takúto šelmu vyhubil, mám dve rady. Keďže mám záľubu v inváznych druhoch, stal som sa odborníkom. 1) Dávajte pozor, čo na svoje miesto zasadíte. Mnohobunkové stvorenie by mohlo byť chybou, pretože duchovia loosestrife a Jeho poslušnosti sa môžu tajne zapliesť medzi nového hosťa. Odporúčam niečo ako orientálne ľalie, ktoré majú veľmi odlišný vzhľad a uľahčujú identifikáciu hľadania relikvií loosestrife. 2) Ak zlyhajú iné možnosti, zakryte na sezónu starú časť záhrady čiernym plastom. Je to škaredé, ale na smrť to uvarí všetko. Toto nakoniec urobilo trik pre poslušnú rastlinu a môže to urobiť aj pre loosestrife.

29. mája 2007, kluckaduck z Chanhassen, MN napísal:

Súhlasím s inváznym charakterom tejto rastliny. Nakúpil som celkovo 6 rastlín, pričom tri som zasadil do trojuholníkového vzoru po stranách orgovánu. Za tri roky úplne prebrala moju 20-stopovú trvalku. Aj ja to odtiahnem od svojich trvaliek, ale teraz sa to zhlukuje proti môjmu chodníku a lemuje. Nechcem to všetko vytiahnuť, pretože sa mi páči jeho vzhľad, ale rozmýšľam, že to stiahnem späť do hrudkovitého tvaru a obopnem to.

Videl som, že táto rastlina je teraz nezákonne distribuovaná v MN - vie niekto, či je to pravda ??

10. apríla 2006, Magicgarden z Charlotte, NC napísal:

Táto rastlina je Z diabla !! Vážne, zasadil som ho pred 9 rokmi a stále ho ťahám. Je naozaj nemožné ožarovať - ​​vytiahli sme to - zaokrúhlene - urobili sme všetko, len sme to nepodpálili. Strašne invázne, jednoducho ovládne celý váš dvor.

14. apríla 2005, fosty z Montclairu, NJ napísal:

Keď sme sa pred 4 rokmi presťahovali do nášho nového domova, boli sme úplne spokojní s krásnou záhradou, ktorú sme zdedili po predchádzajúcom majiteľovi. Keď som začal svoju cestu do záhradkárskych radov, ocenil som husí krk pre život pridaný počas horúcich letných mesiacov. O štyri roky neskôr mi táto príšera vyrástla z nemilosti. Keď sa pred 2 rokmi prestal vracať pár pozoruhodných trvaliek, nevedel som, čo si mám myslieť. Teraz, keď vidím, ako tieto červenkasto biele (purpurové) korene vyčnievajú cez záhon a ničia môj „nový“ trávnik, mám podozrenie, že za to môže loosestrife. Myslím, že sa mu páčilo mokré miesto, ktoré vzniklo, keď sme znova posievali náš trávnik a rozhodli sme sa pridať k večierku.

30. decembra 2004, ľudia z Ithaca, NY (zóna 5b), napísali:

Gooseneck loosestrife nie je v mojej záhrade agresívny. Mám to zasadené popri floxoch na jednu stranu, daylilies na druhú a na obyčajnú trávu na tretej. Na tomto mieste je asi 6 rokov, a aj keď rástol obvodom (dal som mu dostatok priestoru), neskúšal sa rásť mimo jeho oblasti.

V roku 1997 mi svokra dala 12 "trs tejto trvalky pre moju záhradu, ale povedala mi, že by mohla byť invazívna. Rozhodol som sa ju zasadiť na krajný koniec, kde by mohla byť ľahšia kontrola. Na tomto mieste v na záhrade je dosť plné slnko a my máme zmes ílovitohlinitej a tvrdšej ílovitej pôdy s malými úpravami. V tejto oblasti záhrady sú hojné pramene, takže ich musím zriedka polievať. Iné ako všeobecné kŕmenie zázrakom rastú v jar, tieto rastliny. čítať viac s zriedka dostávať inú starostlivosť. Prečo moja loosestrife nie je agresívna, zatiaľ čo iní si nie sú istí, okrem možno chudobnejšej pôdy.

29. decembra 2004 vavsie z Korfu, NY napísala:

Nemôžem skutočne povedať, či bude Gooseneck Loosestrife (úplne nesúvisiaci s fialovou loosestrife - iná rodina. Súvisí to so záhradou Loosestrife a lemované Loosestrife - všetci sú v rodine Primrose.) Bude ťažké ovládať, kam som to dal, ale vkladám veľké nádeje . Takéto rastliny používam v tých oblastiach, kde nič nerastie a trávi veľké stovky času mudholom. Je vysadený marshmallow a semená Joe Pye Weed, Yarrow a teraz Ligularia. Medzi rastlinami a krovinatými mokraďami je veľká kosačka na trávu, ktorá sa kosí niekoľkokrát ročne.

Podľa toho, čo počúvam tu a v mojom záhradnom klube, môže to byť za konkrétnych okolností dobré, ale iba ak máte čas a odborné znalosti, aby ste to sledovali.

9. augusta 2004 Conniecola z Lincolnu, NE napísala:

Toto vyzerá ako nádherná rastlina. Vie niekto, či je to to isté ako Purple Loosestrife? Ten nesmie pestovať tu v Lincolne v štáte Ne. Považuje sa za škodlivú burinu a nie je vôbec povolená. Quite a few gardeners around town got fines for growing it. I guess it does something to streams and such.

On Aug 8, 2004, windreader from Cazenovia, NY wrote:

while I have found the Gooseneck Loosestrife to be very aggressive, I have had little trouble dealing with it. I like it when my plant all grow and mush together. when this guy starts growing where I don't want it I just pull it out. the roots come up easily. it will try to grow back, but I just yank them out again.

On Aug 7, 2004, thehumblebumble from Heber Springs, AR (Zone 7b) wrote:

Ideal perennial for shade or a moist sunny location. It will spread quickly so keep watch on the plant or plant where you don't mind it roaming. Very tough perennial and easy care!

On May 5, 2004, ZaksGarden from Winston Salem, NC wrote:

This plant is a lovely ground cover, and has the most unique blooms. It does well almost anywhere I have planted it, but if you are not VERY careful this little fellow will take over your entire garden. I planted 2 plants and within 2 years it spread throughout half of my backyard. Now I have it in a little corner of my garden, and as long as you keep it UNDER CONTROL it is a lovely addition to any garden.

On Apr 28, 2004, Cascade_Colonel from Portland, OR wrote:

I love gooseneck. Yes it can be invasive but you have to plant it where you want a strong grower. I mix it with nicotina, cosmos, delpheniums and they simply spill out beautiful gooseneck flowers and fill in all the gaps that weeds would normally try to fill in. They are perfect flowers for cut flower arrangements. Not a good plant for someone who wants to not be an active gardener. It will spread rapidly if you do not maintain your yard.

This plant was in an almost sunless north-side flowerbed when we bought our old house in MD 2 years ago. I have never seen any plant do so well in such an uninviting environment. The house is on a lovely ridge but the location is hard on plants due to the heavy clay and stony soil, little water retention, and full exposure to cold north winds in the winter. This plant has thrived on the adverse conditions and we still have to work to keep it contained in its bed. Still, it's nice to have anything flower in the spot that it's in. I'm sure the previous owner planted it there simply because the loosestrife was one of the few plants that could survive in that spot.
Mind you the south side of our house is a whole different micro-climate. It's amazing.

On Jul 16, 2003, PurplePansies from Deal, NJ (Zone 7a) wrote:

(I garden in the Mid-Atlantic). Pretty, graceful white flowers. Children love them as they look like gooseheads. Grows in sun to part shade in a variety of soils. Very easy. As stated, can be very invasive. Spreads by the roots. Plant in a pot or a confined area. Not a plant for the perennial garden, (will choke out other plants, even chokes out mint!). However, planted where you want it to spread, or where you need to take up space or cover a bare patch, and quickly, or where nothing else grows, it's perfect. Mine spreads beneath a lilac bush with violets where nothing else grows. Will choke out weeds. Bees love them. Pretty for cutting. Clip after flowering to prevent seed set, (although primary means of spreading is by the roots).

this plant is extremely invasive and attracts wasps. i have been trying to eradicate it from my garden for two seasons and i aggressively wipe out any sign of remains because i have learned the hard way that this plant spreads extremely fast. i wish someone had forewarned me about this plant before i allowed it in my garden.

On Feb 2, 2003, Karenn from Mount Prospect, IL (Zone 5a) wrote:

Even heavy clay soil does not stop this thug! Yes, the flowers are attractive and different - they bring a chuckle to lots of people but this plant runs amuck too easily for my liking. Even planted in a "bottomless pot" for control, this one is strong enough to break apart the pot!

On Feb 1, 2003, lupinelover from Grove City, OH (Zone 6a) wrote:

Every bit of root left in the soil will re-sprout.

Heavy clay and standing water seems to control its invasiveness somewhat, but good loam makes it impossible to completely eradicate.

Beautiful flower, but it will take over the garden. Very hard to control.

On Aug 31, 2002, Terry from Murfreesboro, TN (Zone 7a) wrote:

Good tough, adaptable plant so long as you have a spot for it, and keep an eye on it - it can be a bit "thuggish" if you don't.

A beautiful perennial that will accept a lot of morning and mid-day sun (zone 5). Gorgeous blooms atop 2' plant appears mildew resistant, spreads but is easily controlled. Transplants easily.


It's the thugs that spread by rhizomatous rhizomes that present the biggest problem. A good tip-off that a plant is a potential thug is when it's described as vigorous. (Or when a fellow gardener has a lot of it to give away - every year.) Ask anyone who has ever planted running bamboo or ribbon grass. Some folks love these plants to still want these aggressive spreaders in their gardens. If you decide to give them a try, controlling them can be an ongoing chore. The following techniques will help control them, but they won't contain them entirely.

  1. Move them where they will not thrive
  2. Deadhead self-sowers, before they go to seed
  3. Use plants that spread by rhizomes in containers, as annuals
  4. Put some sort of border in the ground, so the roots cannot spread.
  5. Choose hybrids that are either sterile, so they do not self-sow at all, or that at least do so less vigorously.
  6. Choose variegated varieties, which tend to be slower growers

The list of aggressive plants is long and varies from area to area. It includes trees, shrubs, ornamental plants, and edibles. There isn't room here to list them all, but here are 10 common garden plants that you might not have suspected.


Care Of Gooseneck Loosestrife - Growing Gooseneck Loosestrife In Gardens - garden

Ornamental Features

Gooseneck Loosestrife features unusual spikes of white flowers rising above the foliage from mid to late summer. The flowers are excellent for cutting. Its pointy leaves are emerald green in color. As an added bonus, the foliage turns a gorgeous coppery-bronze in the fall. The fruit is not ornamentally significant.

Landscape Attributes

Gooseneck Loosestrife is an herbaceous perennial with an upright spreading habit of growth. Its medium texture blends into the garden, but can always be balanced by a couple of finer or coarser plants for an effective composition.

This is a high maintenance plant that will require regular care and upkeep, and is best cleaned up in early spring before it resumes active growth for the season. It is a good choice for attracting butterflies to your yard. Gardeners should be aware of the following characteristic(s) that may warrant special consideration

  • Invasive
  • Self-Seeding

Gooseneck Loosestrife is recommended for the following landscape applications

  • Hromadná výsadba
  • Všeobecné použitie v záhrade
  • Naturalizing And Woodland Gardens
  • Bog Gardens

Planting & Growing

Gooseneck Loosestrife will grow to be about 3 feet tall at maturity, with a spread of 3 feet. When grown in masses or used as a bedding plant, individual plants should be spaced approximately 24 inches apart. It tends to be leggy, with a typical clearance of 1 foot from the ground, and should be underplanted with lower-growing perennials. It grows at a fast rate, and under ideal conditions can be expected to live for approximately 10 years.

This plant does best in full sun to partial shade. It is quite adaptable, prefering to grow in average to wet conditions, and will even tolerate some standing water. It is not particular as to soil type or pH. Je do istej miery tolerantný voči znečisťovaniu miest. This species is not originally from North America. It can be propagated by division.


Gooseneck Loosestrife

Gooseneck loosestrife is one of the few plants that deserves such a descriptive common name -- a number of them in bloom truly look like a gaggle of geese ready to honk at an intruder. The genus is named after King Lysimachus of Thrace.

Description of gooseneck loosestrife: Gooseneck loosestrifes have alternate, simple leaves on stout stems that grow to 3 feet tall. They end in nodding whorls of small, white flowers that bloom in the summer. Ease of care: Easy.

Growing gooseeneck loosestrife: This particular member of the loosestrifes prefers a good, well-drained, moist soil in full sun or partial shade. If the site is to its liking, it will quickly spread -- so contain the roots if necessary.

Propagating gooseneck loosestrife: By division or by seed.

Uses for gooseneck loosestrife: Put these plants in a moist part of the bed or border or use them unrestrained in the wild garden. They are also excellent cut flowers.

Gooseneck loosestrife related species: Lysimachia punctata, or the garden loosestrife, is an old-fashioned garden plant with bright yellow flowers that whorl around the stem among the leaves. Height is between 2 and 3 feet, blooming in early summer. It will tolerate drier soil if given partial shade.

Gooseneck loosestrife related varieties: Geisha is variegated with cream and yellow.

Scientific name for gooseneck loosestrife: Lysimachia clethroides


Lysimachia clethroides

Plant does not flower in January

Plant does not flower in February

Plant does not flower in March

Plant does not flower in April

Plant does not flower in May

Plant does flower in June

Plant does flower in July

Plant does flower in August

Plant does not flower in September

Plant does not flower in October

Plant does not flower in November

Plant does not flower in December

  • Botanical name:Lysimachiaclethroides
  • Common name: Gooseneck loosestrife
  • Rodina: Primulaceae
  • Plant Type: Perennial, Deciduous

Gooseneck loosestrife, Lysimachia clethroides, is a fast-growing clump-forming perennial, bearing fresh green, pointed leaves, which turn orange-red briefly before falling in autumn. Its saucer-shaped flowers grow on long, slender arching spikes, reminiscent of a goose neck. It’s perfect for growing in a mixed herbaceous border, where its flowers will attract a wealth of insects.

Grow Lysimachia clethroides in humus-rich, moist soil in full sun or partial shade. It may need support. Cut back after flowering and dig up new shoots to control its spread.


Pozri si video: Váni vylepšovák


Predchádzajúci Článok

Ako nezávisle nastaviť plastové balkónové dvere

Nasledujúci Článok

Hudba a prostredie